U bent hier:  Home > Actueel nieuws

Actueel nieuws

10 en 11 juni Atelierroute 2017

Valkenswaardse kunstenaars kunnen zich vanaf nu weer inschrijven.

zie Atelierroute 2017

__________________________________________

"Kunst van het Kijken"

Project van de Agnetendal school in Dommel. Hier zijn alle klassen zo'n zes weken druk mee bezig. 17 Maart gaan 9 Valkenswaardse kunstenaar met enkele kunstwerken naar de school. Daar komen dan leerlingen met de kunstenaars in gesprek over die werken.  Daarna volgen nog enkele weken waarin ze in groepjes van 10, zelf met de kunstenaars aan het werk gaan.

Tijdens de Atelierroute op 10 en 11 juni 2017  kunnen deze werken in verschillende ateliers bewonderd worden.

Zo brengt VAART kinderen en hun ouders met kunst in aanraking.

--------------------------------

"Visioenen van VAART"

23 Kunstenaars hebben zich opgegeven om mee te exposeren in de Hofnar te Valkenswaard van 3 t/m 18 september. Zij zullen u dan hun eigen Visioenen laten zien.

Kijk verder in het hoofdmenu

Kunst voor universiteit van Heidelberg geplaatst

Er zijn drie beelden van de Valkenswaardse kunstenaar Koos Verhoeff geplaatst voor de Universiteit van Heidelberg.

Koos Verhoeff Heidelberg 2015  Koos Verhoeff Heidelberg 2015 4 Koos Verhoeff Heidelberg 2015 3Koos Verhoeff Heidelberg 2015 2

Theo Kappé heeft bij de opening van zijn overzicht expositie een ere penning gekregen van Harrie Verhoeven directeur thechniekHuys.  Deze Gildepenning staat voor zijn vakmanschap en is nu pas voor de tweede keer is uitgereikt. Als stichting VAART feliciteren we hem van harte en wensen hem veel succes.

Gildepenning Theo Kappe

12 oktober 2015 t/m 23 december 2015

Expositie Theo Kappé in het Techniekhuys in Veldhoven.

Vernissage: zondag 11 oktober 15:00

theo kappe 2015

Kunstcafe vrijdag 27 maart 2015

Dennis van Gerwen van Rendus Accountants, heeft op vrijdag 27 maart kunstenaars geïnformeerd over belasting - en verzekering-technische zaken rondom verkoop van kunstobjecten.

Kunstcafe vrijdag 30 januari in de Kunstkeuken

lezing over het werk van Koos Verhoeff.  Lees verder.........

Atellierroute stichting VAART vindt plaats op 6 en 7 juni 2015

Valkenswaardse kunstenaars die serieus met kunst bezig zijn, stellen hun atelier open voor bezoekers. Dit jaar kunnen er 23 ateliers bezocht worden.

De klankbordgroep van stichting VAART is al volop bezig met de voorbereiding van deze Atelierroute.

Woensdag 12 november hebben we met de deelnemende kunstenaars de expositie Natuurpoort sept 2014 geëvalueerd.

Het was een goede bijeenkomst waarin we ook naar de komende activiteiten gekeken hebben.

Atelierroute 2015 zal plaats vinden in het weekend van 6 en 7 juni 2014.

September 2016 zullen we weer een gezamenlijke expositie houden, waaraan we een thema gaan verbinden. Wie goede ideeën heeft kan die aanreiken.

Ons kunstcafé gaat in januari weer van start met een lezing van Tom Verhoeff over het werk van zijn vader Koos. Op vrijdag 27 maart zal Gerard van Glabbeek een avond invullen.

Expositie Collectief 7:

Zes Valkenswaardse kunstenaars exposeren van 17 mei t/m 1 juni 2014  in Museum van Gerwen Lemmens aan de Leenderweg in Valkenswaard. zie hoofdstuk " Exposities".

De expositie loopt nog t/m zondag 1 juni en wordt erg goed bezocht.

Kunstcafé:

woensdagavond 28 mei was de eerste keer dat we ons kunstcafé hadden. De opkomst was goed en het initiatief werd positief ontvangen. Zie hoofdstuk: "Kunstcafé".

Expositie natuurpoort Valkenswaard:

In september zal er een expositie plaats vinden voor een grote groep Valkenswaardse kunstenaars, die serieus met beeldende kunst bezig zijn.

Zie hoofdstuk: "Expositie Natuurpoort" sept. 2014.

Valkenswaardse Kunstenaars:

Weet u nog kunstenaars die nog niet bij ons bekend zijn, breng hen van ons bestaan op de hoogte en laat ze contact opnemen met stichting VAART. als we weer een nieuw evenement starten dan kunnen wij hen daar ook van op de hoogte brengen.

"Moeder":

De Gele Olofant, organiseert een multicultureel weekend op 18 en 19 oktober 2014, met als thema Moeder. Wij als stichting VAART geven daar onze medewerking aan. Dynamische theatermensen, muzikanten, dansers en beeldende kunstenaars vullen rond thama moeder dit culturele weekend.

Vandaag vrijdag 1 november 2013 hebben we een rondleiding gehad achter de schermen van het Van Abbemuseum. Heel bijzonder omdat er nog hard gewerkt werd aan het opstellen van de expositie die morgen 2 november 2013 geopend zal worden.

visoen

Vaart in Antonis 2018