Stichting Vaart, de website van en voor Valkenswaardse kunstenaars

2013 | Atelierroute Valkenswaard

Banner_large-atelierroute-valkenswaard.jpg

“Een groot feest”, was een van de vele positieve reacties van rondtrekkende kijkers. “Dat dit niet eerder georganiseerd is”, was ook een veelgehoorde opmerking.

De route begon met een mooie openeningsavond in Galerie De Kunstkeuken, met o.a. een openingswoord door burgemeester drs. A. Ederveen en de prijsuitreiking aan de deelnemers van de jeugdkunstwedstrijd.

Zaterdagochtend trokken de eerste groepen bezoekers, bewapend met de rode brochure, al van atelier naar atelier.
De route voerde langs 27 ateliers, die een grote diversiteit aan kunstuitingen aanboden, van schilderijen, beelden, keramiek tot wandkleden.
De bezoekers waren zeer te spreken over de zorg die de kunstenaars besteed hadden aan de presentatie en de sfeer en gastvrijheid werden geroemd