Stichting Vaart, de website van en voor Valkenswaardse kunstenaars

News01

Actueel Nieuws

Margriet Hennekens heeft vorige week de gemeentelijke vrijwilligerspenning ontvangen. Margriet Hennekens is sinds de oprichting van Stichting Vaart actief voor deze stichting.
Wethouder Mieke Theus heeft de gemeentelijke vrijwilligerspenning dinsdag uitgereikt aan Margriet Hennekens. Hennekens is sinds 2011 tot op heden lid van de Klankbordgroep van Vaart, van 2011 tot 2021 was zij secretaris en van 2015 tot 2021 was ze penningmeester.
De gemeentelijke vrijwilligerspenning kan worden uitgereikt onder andere indien iemand als vrijwilliger op organisatorisch of bestuurlijke wijze minimaal tien jaar werkzaam is geweest.

Open atelier bij Kiek Swinkels
15 november hebben de lokale kunstenaars het atelier van Kiek Swinkels bezocht. Het idee ontstond omdat lokale kunstenaars die meedoen aan de atelierroute geen kans hebben bij elkaar te kijken.
Kiek heeft deze avond veel laten zien van haar werkwijze en verteld over haar Atelier.
Kieks Atelier geeft workshops of cursussen van meerdere lessen in het schilderen volgens Delfts Blauw traditie. Dat is vrij uniek voor het zuiden van het land. Er wordt voornamelijk in blauw gewerkt, maar het kan natuurlijk ook in kleur.
Naast het geven van workshops beschildert zij op maat gemaakte handgeschilderde cadeaus in opdracht. En er is meer. Zo was er een fietstunnel kunst project. Of een Gloei- of kunst-EI(ndhoven) project. Kiek houdt ook van werken met papier-maché.. Niet iedereen kent dit atelier of weet het te vinden.
Het was dit een unieke gelegenheid om gewoon eens te kijken. Sfeer proeven, mensen ontmoeten..

Onze sponsoren:

Sponsor Podologie Dommelen  Sponsor Soors Music